Thursday 30 April 2015

Mengatasi Pegel Linu

Mengatasi Pegel Linu

dikesempatan kali ini aku dr rochelle skin expert mempunyai satu buah berita menari kurang lebih kesihatan yg dapat aku bahagikan terhadap kalian semuanya. Berita terhadap kali ini bakal membincangkan mengenai pegal linu yg tidak jarang berjalan kepada kita. Salah satu masalah yg paling mengganggu aktiviti dalam beraktifitas iaitu pegal linu ini, pegal linu rata-rata berlangsung waktu kita telah tidak sedikit lakukan aktiviti yg mengeluarkan tenaga kepada diri kita, atau boleh juga di karenakan diam dalam kedudukan tertentu melebihi lama atau batas maksimum kita. Pegal linu umumnya boleh terasa sakit & menciptakan kita susah buat menggerakan badan lantaran rasa sakit akibat pegal linu sendiri. Nah utk mengatasinya kamu akan menyimak tema terhadap kali ini berkenaan Kiat Merawat Pegal Linu.

Masa pegal linu mendatangi badan kamu, menciptakan segala aktiviti kamu terganggu itu tentu. Benar-benar penyakit ini bukan penyakit kronik & sanggup sembuh bersama sendirinya tetapi memerlukan ketika agak lama. Tetapi kalau mencipta aktiviti kamu terganggu sehingga bakal teramat tapi sayang sekali bukan? Nah dari terhadap kamu pusing & termenung sambil merasakan pegal linu di rumah tambah baik kamu baca perbahasan di bawah ini.

1 Minyak Cengkeh
Minyak yg satu ini benar-benar di kenal mempunyai pelbagai macam manfaat & salah satunya pegal linu terhadap badan. Buat mengatasi pegal linu sendiri, kamu boleh mengoleskan minyak cengkeh kepada bidang badan yg pegal sesudah diawal mulanya minyak di panaskan lebih-lebih dulu.

2 Bawang Putih
Rempah yg satu ini bakal mengatasi bermacam macam macam keradangan seperti pegal linu terhadap badan, tips mengatasinya mudah sekali di jalankan, kita cuma butuh mengoleskan bawang putih yg diawal mulanya sudah kita iris lebih-lebih dulu.

3 Es Batu
Tuamlah sektor badan yg pegal dgn ais batu secukupnya, risiko sejuk nya mampu membekukan darah yg mempercepatkan proses pemulihan pegal atau linu tersebut. Pek ais batu pun bakal mengatasi keseleo.

4 Pisang
Buah yg satu ini mengandungi potasium bagi kesihatan. Potasium ini amat baik utk mengatasi pegal linu yg ada terhadap badan, maka kepada ketika merasa pegal alangkah baiknya kita tidak sedikit utk pengambilan buah pisang terhadap waktu itu.

5 Susu
Meminum susu 3 kali dalam sehari dengan cara teratur boleh mengatasi pegal linu terhadap badan kamu. Kandungan kalsium kepada susu ini teramat ampuh buat memerangi rasa sakit akibat dari pegal linu & mencegah kamu dari sakit otot.

6 Yoga & Pilates
Gerakan sukan ini akan kamu melaksanakan di sela sela kesibukan yg kamu jalankan, yoga bakal mewujudkan badan lentur kerana akan meregangkan badan & otot di dalam badan, seterusnya diimbangi bersama aktiviti pilates yg mampu mengatasi rasa sakit termasuk juga pegal linu yg ada kepada badan kita. Aktiviti pilates ini sanggup menolong meredakan rasa pegal akibat aktiviti kamu yg berat.

nah itulah siri artikel yg boleh pentadbir sampaikan berkenaan Pegal Linu Atasi bersama 6 Trik ini mudah-mudahan artikel ini sanggup berguna bagi kamu semuanya.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive